De eerste proefles is gratis.

Als je besluit lid te worden dan is de contributie 300 euro per jaar of 160 euro per half jaar
.
We trainen een heel jaar minus vakanties. De contributie kan contant of per bank voldaan worden t.n.v. T.J. Huguenin, IBAN: NL13 ABNA 061 65 95 182 o.v.v. contributie Boksclub Old School en de naam van het clublid.
Omdat we gebruik maken van gymzaal van een school kunnen we helaas gedurende vakantieperiodes zoals Zomervakantie, Kerstvakantie, Voorjaarsvakantie en Herfstvakantie geen gebruik maken van de zaal.

We besteden veel aandacht aan intensieve conditietraining.
De bokstraining is recreatief, d.w.z. mensen mogen (niet moeten) sparren.
Uiteraard besteden we veel aandacht aan bokstechniek maar onze leden doen geen officiële bokswedstrijden.
Boksclub Old School gebruikt de gymzaal van de Fabritiusschool in Hilversum op dinsdagavond en donderdagavond van 19.00 uur tot 20.30 uur.

Kom eens kijken en neem prettig zittende kleding mee en sportschoenen met schone zolen en doe mee! Er zijn een aantal spullen die we je dringend aanraden aan te schaffen:

• Springtouw gelagerd. We raden leren springtouwen aan. (Prijzen 10 tot 20 euro.)
  • 1 paar zak/stoothandschoenen (punches). Deze kleine handschoenen zijn bedoeld om te gebruiken op bokszakken en boksballen. (Prijzen van 20 tot 60 euro.)
  • 1 paar grote bokshandschoenen (gewicht 16 ounce). Deze handschoenen worden gebruikt bij bokstechniekoefeningen en bij sparren. (Prijzen van 40 tot 100 euro.)
  • Boks-/ handbandage voor bescherming van handen en polsen. (Prijzen per paar 5 tot 10 euro.)

De grote bokshandschoenen kunnen niet gebruikt worden op de bokszak/boksbal. Als men deze handschoenen gebruikt op een bokszak of boksbal dan zullen ze beschadigen. Indien de beschadigde handschoenen bij het sparren gebruikt zou worden dan kan dat huid-/schaafwonden veroorzaken.
De reden dat we bij onze club kiezen voor de “zware” bokshandschoenen van 16 ounce is dat ze zachter zijn. (Afhankelijk van het gewicht/leeftijd kan er in overleg ook gekozen worden voor 14 ounce handschoenen.)
Boksen in Hilversum, Boksen in het Gooi, Boksschool Hilversum, Conditietraining Hilversum, Godert van Diermen.